קרוס ישראל בשטח

בייקפקינג צפון מאי 2015

השנה מסע ה Bikepacking  שלנו היה בסימן צפון.
המסע בן 10 ימים התחיל בסוף מאי ממרכז הארץ, ושילב הפעם דילוגים ברכבת שהוסיפו פן נוסף לחוויה. בתוך העשרה ימים שילבתי מסע הכנה בן 4 ימים לחוצה האלפים בו רכבנו כל החבורה וכלל מסלול אתגרי במיוחד עם חוויות אורבניות וכפריות צפוניות, לינה מפנקת וארוחות מעולות. את היום הראשון למסע התחלנו לאחר שנפגשנו בתל אביב כל אחד הגיע ברכיבה מביתו. אחרי סיבוב אורבני תל אביבי שכלל את יפו, אזור שוק הפשפשים השוקק, נווה צדק, דרום ומרכז תל אביב, יצאנו לבילוי לילה עם בירה וג'אז מעולים, לינה בהוסטייל חמוד ולמחרת יצאנו לכיוון שרונה, קפה טוב, מופע אור קולי בבית הבד הטמפלרי, שרב כבד שהיה איים לפגוע בתוכניות וחייב אותנו לעבור לתנועה עם רכבת לחיפה, בחיפה המשכנו ברכיבה אורבנית למושבה הגרמנית, גן הבהאים, ומסטלה מריס לכיוון האוניברסיטה ללינת שטח בחניון הכלניות, למחרת רכיבה משולבת סינגלים עם שבילים וכבישים למפגש עם החבורה בעתלית. שם גם נשאיר את ציוד לינת השטח ונשאר כמו כולם עם הציוד הנדרש להמשך הימים וזה שמסמלץ את כמות הציוד שנצטרך לסחוב באלפים (כי הרי אין לוגיסטיקה מלווה) ונתחיל כולנו ביחד את ארבעת הימים הצפוניים הקסומים שבדרך.

היום הראשון מעתלית ברכיבת שטח של שבילים וסינגלים, חציית הכרמל ומקומות יפים לעכו, ארוחת ערב ובילוי בעיר העתיקה, למחרת היום השני, סיבוב בוקר בעיר העתיקה היפה והמשך מזרחה במסלול של המון טיפוסים עם נופים מקסימים לחורפש לשם הגענו בחושך ראשון.

בבוקר היום השלישי בחורפש קיבל את פנינו גשם של סוף חודש מאי שהעצים את האוירה לסמבוסק טוב. מחורפש רכבנו במסלול מדהים של שבילים וסינגלים לנצרת דרך בית ג'אן, עין אל אסד, צלמון עמק בית נטופה לעת ערב הגענו לנצרת ועם חושך ראשון נכנסנו לעיר בדרך הבשורה ללינה ליד הכנסיה.

למחרת אחרי בילוי טוב בלילה שלפני וארוחת בוקר כיפית וקפה אמיתי יצאנו לדרך בחזרה לעתלית לעוד יום של שבילים וסינגלים ולהרפתקאות שבדרך.

בסיום הארבעה ימים עם החבורה, נפרדנו מהם בעתלית לשלום, עלינו לרכבת לנהריה להמשך ההרפתקאה שלנו. בילוי לילה בפאב חמוד בנהריה, שינה טובה ולמחרת בבוקר אנחנו יוצאים לשבילים והסינגלים ועולים לגוש חלב, למחרת רוכבים ליומיים כיפיים בצפת שכללו רכיבה אורבנית, סיור לילה, בילויים וביקורים במקומות הציוריים של צפת. מצפת המשכנו דרך עכברה, עמוד לשכשוך צהריים בעין נון, סיבוב אורבני קצר בטבריה וטיפוס ליער שווצריה הקטנה, קצת סינגלים, טיילות ושבילים לפארק "דרך העץ" בשדמות דבורה. למחרת היום האחרון רכיבה לתחנת בנימינה וחזרה ברכבת הבייתה.

אחת לשנה אני עושה ביחד עם חבר מסע בייקפקינג בארץ, בדרך כלל באיזור סוף מאי תחילת יוני שאליו אני יוצא עם כל הציוד ללינות שטח. בסך הכל ברוב הזמן בסופו של דבר ישנים במקומות נוחים.

את שאר המסעות שלי אני עושה בשיטה מתגלגלת עם ציוד שצריך אבל עם לינה במקומות מסודרים, אני קורה למסעות האלה בייקפקינג לייט והם האהובים עלי ביותר.

יוצאים עם משקלים סבירים שמאפשרים להעצים את קושי ומורכבות המסלול, להכנס למקומות עם סחיבת אופניים ובסופו של דבר להנות מנוחיות בסיום היום.